בערב ליל הסדר אנו מכריזים בהגדה: ’כל דיכפין ייתי וייכול‘. אך למעשה,
אף שבבתים רבים הדלת פתוחה, ההכרזה אינה מתממשת במלואה. בליל
בּנו ומקימים הלכה למעשה ’כל
ִ
המימונה אנו אכן פותחים את בתינו ואת ל
דיכפין ייתי וייכול‘.
המימונה היא גם חג האמונה. על פי האמונה היהודית, המשיח יבוא בחג הפסח.
בחוגגינו את המימונה אנו מצהירים כי אף על פי שחג הפסח עבר והמשיח לא
הגיע, אנחנו מאמינים, סמוכים ובטוחים, שבוא יבוא.
אנו אכן מאמינים בלב שלם שהמשיח יבוא. אולם, עד אז יש הכרחשאנו כבני אדם
נהיה ערבים זה לזה ופתוחים זה לזה, בבחינת ’כל דיכפין יתיי ויכול‘. המשמעות
של המימונה היא אהבת האדם ואמונה באדם ובמין האנושי בכללותו.
חג המימונה הולך ומתבסס כחג כלל ישראלי. יש בו הפוטנציאל להפוך גם לחג
כלל אנושי, המבטא את האחווה בין כל באי העולם ברואי האל.
בחוברת זו תמצאו רבדים עמוקים ועשירים של חג המימונה, הרלוונטיים לחיינו
בתקופה זו ולחיים האנושיים בכלל.
תרבחו ותסעדו
ד“ר יהודה מימרן, מנכ“ל ’כל ישראל חברים‘