Next Page  24 / 40 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 24 / 40 Previous Page
Page Background

הקיבוץ המדיני שהוא קיום העולם, הוא קיומו ועיקרו על זאת המצווה שאי

אפשר שיהיה הקיבוץ המדיני ולא יושלם סידורו אלא בהיות בני המדינה

עוזרים זה לזה וגומלים חסד זה לזה במלאכות ובפעולות כנודע.

שאם לא יעזרו זה לזה או ינגדו זה לזה, יפסיד הקיבוץ המדיני. ולזאת

הסיבה נתרחקו עמון ומואב מלבוא בקהל, מדה כנגד מדה, הם לא רצו

לעשות עם ישראל גמילות חסדים, כי ’לא קדמו אותם בלחם במים‘, גם

כן נענשו שלא יהיה להם קיבוץ מדיני עם ישראל ולא יבואו בקהל מידה

כנגד מידה.

וזה שאמר התנא: ’יהיה ביתך פתוח לרוחה‘ - לכל אדם, שלא יהיה סגור

בפני שום אדם אפילו מהגויים וכיוצא.

(1987)

חכם אברהם אזולאי, אהבה בתענוגים, עמ‘ כ“ד, הוצאת אורות החיים, ירושלים, תשמ“ז

( זכה

1600)

( נולד בפאס שבמרוקו. בשנת ש“ס

1570-1643)

חכם אברהם אזולאי

נייתו בלב ים וכל כתביו טבעו. מאז

ֳ

לעלות לארץ ישראל. בדרכו ארצה נטרפה א

נייה. הוא קבע את מושבו בעיר חברון, ושם למד וביאר את

ֳ

עשה חתימתו כצורת א

( בחיבוריו: ’אור הגנוז‘

1643)

תורת הרמ“ק - האור יקר. נפטר ביום כ“ד חשון ת“ד

- סודות התורה ע“פ האר“י, ’חסד לאברהם‘ - דרושים ביסודות הקבלה, ’בעלי ברית אברהם‘ -

ביאורים על התנ“ך, ’אהבה בתענוגים‘ - פירוש על מסכת אבות.

22

עמוד