חכם אברהם כהן
מלמד שהמכניס לביתו רק יראי שמיים חסר ביראת שמיים.
על בעל הבית להסתכל בעין יפה על כל אורח, להכניסו לביתו, ואפילו שהוא לא
שלם ביראת שמים ויש לו פגמים. נראה ההבדל שבין אברהם אבינו, עליו השלום,
ללוט: כשבאו האורחים לאברהם אבינו עליו השלום, באו בדמות אנשים, ואילו בלוט,
באו אליו בדמותם האמיתית שהם מלאכים כמו שכתוב בתורה: ’ויבואו שני המלאכים
סדומה‘.
והסיבה לזה, כי אברהם אבינו, עליו השלום, לא מקפיד מי הוא האורח, ואת הכל
מקבל בזרועות אהבה. ואולם לוט שהיה חסר הרבה ביראת שמים, אם לא ראה
מלאכים ממש, לא היה מכניסם ומכבדם, ואם יש בני אדם כאלה שאינם מקבלים
לארח רק קדוש עליון, הרי אלו בחינת לוט.
מלל לאברהם, עמ‘ לה, הוצ‘ הספרייה הספרדית, ירושלים, תש“ן )0991(
נולד בעיר גפסה שבתוניסיה, ושימש כרבה של עיר הנמל הגדולה צפאקס.
חכם אברהם כהן עלה לארץ ישראל, התיישב בירושלים, ושימש כרבה של שכונת תלפיות.
חכם אברהם כהן היה אדם צנוע מאד, התגורר בדירת חדר וחצי והקדיש עצמו לקהילתו וללימוד
תורה.
חכם אברהם הכהן נאסף לבית עולמו ביום כ“ד ניסן תשנ“ד )4991(.
חכם אברהם הכהן חיבר את הספרים: ’מלל לאברהם‘, ’ויוסף אברהם‘; קונטרס ’נצור לבך‘.
47
•
עמוד