window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-DMJT74XPMG');
FaceBook

הילולת האביר יעקב באופקים

הילולת האביר יעקב באופקים

כ-250 הורים וילדים בני אופקים הגיעו ביום שני האחרון (4.1, אור לכ"ד טבת) למתנ"ס אופקים כדי לציין בלימוד ובשירה את הילולת "האביר יעקב", חכם יעקב אבוחצירא זכותו תגן עלינו.


ההילולה היא מסורת רבת שנים של בית הספר "קול אביר יעקב", וזו השנה השנייה שהיא נערכת בשיתוף פעולה מבורך עם תכנית "כל ישראל אופקים" שלנו, הפועלת בכמה מוקדים חינוכיים בעיר, בשיתוף פדרציית ניו יורק והרשות המקומית, מִנהל החינוך באופקים ופרויקט "החכם היומי".
הערב המרגש נפתח במעגלי לימוד משותפים שבהם קראו ודנו הורים ומורים עם ילדי בית הספר בכתביו ובמורשתו של האביר יעקב בעזרת דף לימוד ייחודי שהוכן על ידי דגנית גולדבלט, מנחת "מורשה- כל ישראל חברים", וצוות המורות. דף הלימוד עסק בחשיבות שהעניק הרב אבוחצירא להתייחסות שווה לכולם, קטן כגדול. הובא סיפור על התנגדותו הנחרצת להטלת מס מיוחד על סוחרים קטנים בעיר תאפיללאת, מכיוון שבשאר הערים לא חל המס הזה ושם הסוחרים הרוויחו יותר.
נלמד גם פירושו לפסוק בבראשית "דן ידין עמו כאחד שבטי ישראל", הלקוח מברכת יעקב לבנו דן. על כך הוא כותב: "כלומר- שיהיו בעיניו בשווה, ולא יתחנף לשום אחד מהם... ולא יהיה לשום אדם יתרון על חברו...". התלמידים וההורים נשאלו מדוע קשה לפעמים לנהוג בכולם באופן שווה, והתבקשו לחשוב על מקרה שבו נהגו בהם ללא משוא פנים ולחילופין על מקרים של חוסר צדק.
לאחר הלימוד הפותח הוזמנו הבאים לאולם המתנ"ס, ושם בירכו את הבאים מנהלת בית הספר, גב' ליאורה איפרגן, שהדגישה את חשיבות קיום הערב לחיזוק המורשת וחיבור הילדים והקהילה למסורת הפיוט ולשורשים, מנהל תכנית "מורשה ", מר גיא גרדי, אשר שיבח את צוות בית הספר על הארגון וההפקה העשירה והאיכותית ומר אבי ביתן, מנהל מִנהל החינוך באופקים, שציין כי זהו גם יום טביעתה של ספינת המעפילים "אגוז" וסיפר מעט על סיפורה הייחודי של יהדות מרוקו בתקופת הקמתה של מדינת ישראל.
המשך הערב היה בסימן "פייטן נולד". על הבמה הופיעו וריגשו מקהלת הפיוט של בית הספר ומיטב זמריו וזמרותיו, בתכנית שכללה פיוטים מקהילות שונות ושירי תפילה עכשוויים: אעופה אשכונה, אבא שמעון, מודה אני ועוד. המקהלה והסולנים בניצוחו של אסף סוברי, מנחה "מורשה", הפליאו לשיר וסחפו את הקהל בשירה ומחיאות כפיים סוערות.
הפתעה מיוחדת ומקסימה השנה היו ארבעים ילדי הגנים המתוקים, שבשיתוף פעולה עם בית הספר למדו בחודש האחרון את השיר "אדון עולם" ועלו נרגשים לבמה לשיר אותו יחד בהופעה שהמיסה לבבות.
בסיום הערב החגיגי הוענקו למשתתפי "פייטן נולד" שי ותעודות הוקרה מידי מנהלת בית הספר ליאורה איפרגן, מנצח המקהלה אסף סוברי, ומנהלת תכנית "כל ישראל אופקים", אפרת ריגר בוכריס.
ערב ההילולה המוצלח, שתוכנן ובוצע באהבה ומסירות רבה, הוא חלק מתהליכי ההתחדשות של בית הספר "קול אביר יעקב" שבשנים האחרונות, בשיתוף פעולה עם ארגון "כל ישראל חברים", הפך לבית ספר מנגן ושר בדגש על חיזוק הקשר למסורת ולערכים של יהדות חברתית.
נתראה בשנה הבאה.

 

FB IMG 1451925354539 FB IMG 1451979007228 FB IMG 1451979026281 FB IMG 1451979033309 FB IMG 1451979046690 FB IMG 1451979065712

משרדי כל ישראל חברים

מקווה ישראל: ביה״ס החקלאי מקווה ישראל, חולון 5891000 | טל. 072-2566671 | פקס. 03-5537695

בנייה VIIM בניית אתרים