window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-DMJT74XPMG');
FaceBook

מקוה ישראל כמפתח להצלחה - פאנל בוגרים ראשון בביה"ס מקוה הדתי:

מקוה ישראל כמפתח להצלחה - פאנל בוגרים ראשון בביה"ס מקוה הדתי:

ביום חמישי ה-19.5 נערך לראשונה פאנל בוגרי ביה"ס מקוה ישראל בהשתתפות תלמידי י' עד יב' מבית הספר מקוה ישראל מדור דתי. בין יושבי הפאנל היו בוגרים שהצליחו: חמי שושן, יהודה זפרני, אורי ברזילאי ולצידם ישבה הילה לוי- מנהלת תכנית המלגות ע"ש איידה- התכנית יוצרת רצף חינוכי-חברתי מהתיכון עד לאוניברסיטה ע"י הענקת מלגה וליווי לסטודנט התורם בסייעו לתלמידים הלומדים בבית-הספר אותו סיים בעצמו רק לפני מספר שנים.

"אתמול ישבנו איפה שאתם יושבים כעת. על אותם הספסלים ועם אותם המורים."- כך אומרים יושבי הפאנל, התלמידים לשעבר.
הבוגרים נזכרים בחיים המיוחדים בכפר הנוער החקלאי: לקום מוקדם, לעבוד במשק לפני הלימודים, ללמוד ואז לסיים את היום עם עוד עבודה קשה בכפר. בזכות התקופה הזו הם רכשו ניסיון, יכולת לעבודה קשה ולעבודה בצוות ויכולת להתמודד עם אחריות.
כולם הסכימו שהשנים שבילו במקוה היו מהטובות והמעצבות בחייהם. בביה"ס הם הבינו את משמעות הציונות, העבודה והעזרה ההדדית. הבוגרים מוסיפים ואומרים שכאן הם קיבלו את הכלים הטובים ביותר ששימשו אותם בצבא, באוניברסיטה ובעולם המקצועי. בזכות היסודות שקיבלו במקוה ישראל, חמי, יהודה ,אורי ועוזי שירתו בתפקידים משמעותיים בצבא ועדיין שמים לעצמם דגש לקחת חלק בנתינה ותרומה לקהילתם.

עוזי ברזילאי מספר שבזכות הזמן שבילה במקוה והניסיון שרכש, הוא יכול כיום לדבר על הכול עם כולם- אין נושא שיחה הנשגב מבינתו, והכל תודות להון התרבותי שרכש בבית הספר. עוזי הגיע לתפקידי ניהול משמעותיים בזכות היסודות שרכש במקוה, וזאת למרות שסים את לימודיו ללא תעודת בגרות.
חמי שושן נזכר שבהיותו נער כל מה שעניין אותו היה כדורגל ולא לימודים, עד אשר הגיע לכפר הנוער. כיום, אחרי השירות הצבאי, חמי לומד לתואר שני במנהל עסקים ומנהל תיקי חברות ברשת מלונות "הילטון".

אורי ראדה היה בתפקיד קרבי בצבא וכיום בעל תואר שני מהאוניברסיטה העברית. אורי עובד ב- Tech Career: מיזם המסייע לאוכלוסייה האתיופית-ישראלית לתפוס את מקומה בהייטק בישראל באמצעות מתן הכשרה מקצועית טכנולוגית לעולים מאתיופיה והבטחת השמה לבוגרי התכנית במשרות איכותיות בשכר גבוה.
בפוסט שפרסם לאחר הפאנל כתב אורי:" כבוד וזכות! 20 שנה, סגירת מעגל (1996-2016). היה לי הכבוד להיות חלק מפאנל בוגרים שהתקיים לתלמידי הפנימייה:"מקווה ישראל- מפתח להצלחה"
כבוגר מקווה ישראל דתי מחזור ק"ד (2000), ידעתי שהמפגש יהיה עבורי הרבה יותר ממיוחד, הכנתי את עצמי הכי טוב שאפשר- כתבתי, מחקתי, הוספתי, קיצרתי, שיניתי... חוויות/נושאים/סיפורים, מהמקום המיוחד הזה שנתן לי באופן אישי כל-כך הרבה!
למדנו ערכים, עבודה קשה, ערבות הדדית שאיפה למצוינות ולהצלחה. המסר היחיד והכי חשוב שהיה לי (ולנו) כבוגרים להעביר לדור העתיד שההצלחה לעתיד טוב יותר, תלויה בעיקר בהם, בהתמדה, ברצון, בשאיפות ובהשקעה של כל אחד/ת מהם...
אז סיפרנו על החוויות ממקווה של פעם, דיברנו על פחדים, הצלחה, כישלון, שירות משמעותי בצה"ל, פריצת מחסומים, קשיים ולימודים וכן קצת גם על ההייטק.
כיף ומרגש לראות את אותו צוות המחנכים שבמשך כמה עשורים עושים וממשיכים לעשות עבודת קודש, באהבה ענקית! שמח וגאה שהם אלא המחנכים את דור העתיד. מקווה שהצלחתי להעביר להם כמה חשוב להתמודד עם אתגרים ויותר חשוב ללמוד מכל כישלון... ואז גם ההצלחה- תבוא!"
יהודה זפרני נפרד מבית הספר ללא קבלת תעודת בגרות. לאחר שירות כמפקד טנק בשריון וטיול של שלושה חודשים באירופה, הוא תכנן להירשם ללימודי פסיכולוגיה בירושלים. אבל זפרני מעולם לא הגיע ללימודים הללו – בזמן שהמתין להרשמה הוא התחיל לעבוד כשליח בסניף "אופיר טורס" שנפתח בעיר ומשם, חייו השתנו. התמדה ועבודה קשה הביאו את יהודה לכהן כמנכ"ל חברת הנסיעות "אופיר טורס" וכמנהל בחברות ממשלתיות. כיום, בין היתר, מכהן כיו"ר נמל ת"א וחבר דירקטוריון כפר הנוער מקוה ישראל.
בפוסט שפרסם לאחר הפאנל, כתב:" פאנל בוגרים, הגענו כדי לתת כלים להצלחה לחיים לתלמידים. היה מרגש, מוצלח ומעצים".

הילה ציינה בפאנל כי השנה "תכנית המלגות ע"ש איידה" של כי"ח פועלת גם בבית הספר מקוה ישראל ומהווה חיבור בין סטודנטים שהגיעו מהפריפריה החברתית אל תלמידי התיכון אותו הם עצמם סיימו. היא מקדמת שינוי חברתי עמוק וארוך טווח מתוך הבנה כי דווקא הבוגרים, שהגיעו לאקדמיה למרות החסמים, יכולים להיות כוח מניע הפועל לטובת התלמידים והקהילה כולה.
אורחי הפאנל מסכמים ואומרים שהמפתח להצלחתם נרכש במקוה באמצעות רצון, מחויבות ומוטיבציה.
סטודנטים בוגרי מקוה ישראל שמעוניינים במלגת התנדבות וסיוע לתלמידי בית הספר מוזמנים לפנות לפרטים נוספים למייל

משרדי כל ישראל חברים

מקווה ישראל: ביה״ס החקלאי מקווה ישראל, חולון 5891000 | טל. 072-2566671 | פקס. 03-5537695

בנייה VIIM בניית אתרים