תחומי פעילות - שער
בוא להיות שותף בעשיה חינוכית
כיום בחטיבה למצוינות חינוכית מעל 200 מתנדבים, אשר הינם כח מניע ומעשי בתהליך חינוכי וארוך טווח. הם מהווים סוכני שינוי, מודלים לחיקוי ועמודי תווך בחייהם של אלפי תלמידים השואפים לעתיד טוב יותר.
אנו מזמינים חברות, ארגונים, יזמים, מרצים ואנשים פרטיים לחבור אלינו לתכניות שער. אנחנו זקוקים לכם כדי לעזור לתלמידים מהפריפריה להתקדם ולפרוץ את תקרת הזכוכית בדרך לעתיד טוב יותר ובו אפשרויות, שאיפות וחלומות.
- • השתתפות כמנטוריות בתכנית סודקות את תקרת הזכוכית
• מתן הרצאות לתלמידים בבית הספר - • ארגון סיורים במפעלים ותעשיות
- • תמיכה בהסעות לביקורים במפעלים
- • מתן מלגות לסטודנטים עבור תגבורי התלמידים
- • הזמנה לביקורים במעבדות חקר
- • מתן חיזוק במקצועות הליבה באופן רציף בתחומים: מתמטיקה, מדעים פיזיקה, כימיה ואנגלית
- • מנטורים לסטודנטים בתחילת דרכם המקצועית
- • אחר
לפרטים ויצירת קשר: רינת כהן - מנהלת תחום התנדובת
טל: 03-6358683
ביום 22.3.15 התכנסו מעל 70 סטודנטים, תלמידים ושותפים בתכנית המלגות ע"ש איידה להרמת כוסית בסימן פסח בפרדס כץ. הילה לוי, מנהלת תכנית המלגות הנחתה את הארוע המרגש. הערב נפתח בחידון קצר והמשיך סביב מעגלי ישיבה אינטימים בהם סיפרו המשתתפים על "המצרים" (האתגר) האישי של כל אחד ואחת וחגגו יחדיו את החרות והכלים שיש בידם מתוך אמונה בעצמם וביכולתם להצליח! במהלך הערב בלט הקשר המשמעותי בין הסטודנטים הבוגרים והתלמידים. הם חולקים לרוב את אותם אתגרים ואותו צמאון להצלחה.
בין המברכים בערב היו סמואל פינטו שהודה לצוות, לסטודנטים ולתלמידים על המחויבות שלהם. הוא הוסיף כי אמו איידה פינטו על שמה קרוייה המלגה הייתה משוכנעת בחשיבות ההשכלה כמפתח להצלחה.
בעקבות תכנית המלגות ע"ש איידה נוצרו עוד מעגלי השפעה ותכניות של "שער - כל ישראל חברים" שתומכות ומסייעות לתלמידים בפרדס כץ להצליח ולהגיע למצוינות חינוכית .
האווירה הייתה כל כך טובה שבתום הארוע המשתתפים נותרו במקום עוד דקות ארוכות..
אירוע סיום שנה חגיגי ומרגש שמסכם את ההצלחות והאתגרים של הסטודנטים והתלמידים.
ראשית קרא/י את קול הקורא לחצ/י כאן לקריאת ה"קול קורא"
שבוע לאחר ט"ו בשבט, נערכה התכנסות בפרדס כץ במטרה לחגוג את ההישגים בשתי תכנית הפועלות בשכונה: "הנוער של אלה" ותכנית המלגות על-שם איידה. התכנית "הנוער של אלה" חושפת תלמידים ותלמידות בתיכונים של פרדס כץ לתחומים של תרבות, מדע, ציונות וקריירה עתידית.
בשבוע שעבר (2/4/14), סטודנטים המשתתפים בתכנית המלגות על-שם איידה, לקחו חלק בסדנא בהנחיית הגב' הילה לוי, מנהלת התכנית, בה צללו אל מעמקי דיון על התלמידים אותם חונכים בתכנית. הנושאים העיקריים שעלו לדיון היו עבודה עם נוער בסיכוי, דילמות העולות בזמן עבודה שכזו, וכיצד לערב הורים ומודלים לחיקוי אחרים. חלק גדול מהשיח היה סביב אחריות – איפה בן או בת הנוער אחראים לגורלם, ומתי על החברה לקחת אחריות. הסטודנטים, מכירים היטב את המסע המורכב שעל הילדים לעשות, מכיוון שעשו אותו בעצמם. כך נוצרת עבודה קהילתית בין הסטודנטים לבין התלמידים, אשר יהיו בתקווה יום אחד סטודנטים בעצמם.
מתוך אמונה שהסטודנטים מייצגים את מה שהילדים אף לא חולמים עדיין להשיג, 'כל ישראל חברים' זיהתה את הקשר המיוחד, והגתה תכנית שמטרתה לחזק את הקשר הקהילתי, ולקשר בין הסטודנטים לבין התלמידים. במסגרת התכנית, כל סטודנט שמקבל מלגה תורם בסייעו לתלמידים הלומדים בבית-הספר אותו סיים בעצמו רק לפני מספר שנים.
בישראל, תעודת הבגרות מקנה כרטיס כניסה ללימודים גבוהים ופותחת דלתות ואפשרויות. אנו מאמינים כי כל ילד וילדה זכאים להזדמנות שווה בחיים, וכי המפתח לפיתוח קריירה הוא השכלה אקדמית. לכן, אנו עושים את המירב לסייע ליותר ויותר תלמידים מהפריפריה החברתית בישראל להצליח בבחינות הבגרות על מנת לסלול את הדרך ללמודים גבוהים.
התכנית שמה לעצמה למטרה להמשיך וללוות בוגרים גם אחרי קבלת תעודת הבגרות. מימוש מטרה זו נעשה באמצעות ליווי הבוגרים במהלך הלימודים האקדמאיים והכשרתם למצוינות ולמציאת עבודה ההולמת את כישוריהם. התכנית פועלת על בסיס המכנה המשותף בין הסטודנטים לתלמידים - שניהם מגיעים מאותו המקום.
בשנת הלימודים תשע"ח פעלה התכנית בשלושה בתי-ספר- בתיכון רמז ואולפנת נווה שרה הרצוג בשכונת פרדס כץ בבני ברק ובבית הספר מקוה ישראל בחולון. להלן נתונים משנת הפעילות:
בשנת תשע"ח השתתפו בתכנית 50 מלגאים.
כל סטודנט השקיע 80 שעות בחונכות. סה"כ הושקעו מעל ל- 4000 שעות חונכות פורמליות. במרבית המקרים נוצר קשר משמעותי בין המלגאים לתלמידים והם המשיכו לחנוך אותם מעבר לחובות המלגה.
|
דבר הסטודנטים
בסוף תשע"ז נערך סקר בין הסטודנטים בנוגע לשביעות רצונם מהתכנית. להלן כמה מההיגדים:
למידע נוסף:
כ
בוא להיות שותף בעשיה חינוכית
כיום בחטיבה למצוינות חינוכית מעל 200 מתנדבים, אשר הינם כח מניע ומעשי בתהליך חינוכי וארוך טווח. הם מהווים סוכני שינוי, מודלים לחיקוי ועמודי תווך בחייהם של אלפי תלמידים השואפים לעתיד טוב יותר.
אנו מזמינים חברות, ארגונים, יזמים, מרצים ואנשים פרטיים לחבור אלינו לתכניות שער. אנחנו זקוקים לכם כדי לעזור לתלמידים מהפריפריה להתקדם ולפרוץ את תקרת הזכוכית בדרך לעתיד טוב יותר ובו אפשרויות, שאיפות וחלומות.
- • השתתפות כמנטוריות בתכנית סודקות את תקרת הזכוכית
• מתן הרצאות לתלמידים בבית הספר - • ארגון סיורים במפעלים ותעשיות
- • תמיכה בהסעות לביקורים במפעלים
- • מתן מלגות לסטודנטים עבור תגבורי התלמידים
- • הזמנה לביקורים במעבדות חקר
- • מתן חיזוק במקצועות הליבה באופן רציף בתחומים: מתמטיקה, מדעים פיזיקה, כימיה ואנגלית
- • מנטורים לסטודנטים בתחילת דרכם המקצועית
- • אחר
לפרטים ויצירת קשר: רינת כהן - מנהלת תחום התנדובת
טל: 03-6358683
תכנית "שערים לבגרות" נועדה לסייע לבתי הספר לשמש מקפצות לבגרות באמצעות מודל עבודה ייחודי. כדי לקדם את התלמיד, העבודה נעשית בשיתוף פעולה עם מנהיגות בית הספר, מתוך אמונה שחיזוק המערכת והקניית כלים להתנהלות נכונה ולהתייעלות, יובילו לשינוי עמוק ובר-קיימא.
התכנית כוללת תהליך מקיף האורך ארבע-חמש שנים בכל בית ספר, ושמתמקד בהיבטים הבאים:
• ייעוץ ארגוני – קידום בנייתו של הצוות המוביל
• ייעוץ פדגוגי – יצירת כלים ושפה בית ספרית בראייה שש שנתית
• ייעוץ מקצועי – במטרה לייעל את שיטות ההוראה
• שעות תגבור ומרתונים – במיוחד לקראת בגרויות
מטרת התכנית היא לפתח, ליצור ולשמר מאגר ידע חינוכי בקרב בית הספר ובכך ולוודא שהמקפצה החינוכית שנוצרה במהלך השנה תשרת את הדורות הבאים ותעזור לבני הנוער לשבור את מעגל העוני.
להלן הישגים משנת הלימודים תשע"ו:
- בתי-ספר שהתחילו את התכנית ב-40-45% זכאים לבגרות, עלו בממוצע ל-84% זכאים בגרות לאחר ארבע שנים של יישום התוכנית.
- בית ספר העומד ביציבות מזה 4 שנים על מעל ל- 88% זכאים לבגרות.
- בתי-ספר העומדים ביציבות מזה 3 שנים על מעל ל- 82% זכאים לבגרות.
- בתי-ספר העומדים ביציבות מזה 3 שנים על מעל ל- 90% זכאים לבגרות.
- שערים לחלום: תכנית למחנכים ליצירת מוטיבציה- מגוון שיטות וחומרי הוראה פותחו למען מחנכים על-מנת לתת להם את הכלים הנחוצים להם למתן חינוך איכותי יותר ולהטמעת מוטיבציה בקרב תלמידיהם.
- תספה: שערים לבגרות לנערות ממוצע אתיופי-באחד מבתי-הספר המשתתפים בתכנית זה מספר שנים, השתתפו 25 נערות ממוצא אתיופי בפרויקט ייחודי שמתמקד בהעלאת אחוז הזכאות לבגרות בהתבסס על צרכיהן הייחודיים. 87% מהנערות עברו בהצלחה את הבחינות אליהן ניגשו.
- הגרפים הבאים מציגים לדוגמא את העלייה באחוז הזכאות בבתי"ס בהם הוטמעו מרכיבי התכנית:
בשנת הלימודים תשע"ז מעל 5,000 תלמידים וכ-300 אנשי צוות מושפעים מהתכנית!