ובאוהלו, האורחמתכונן לסעודתו: ’אלך להזמין את בעל המקום לשולחני,
הלא הוא אחי ובשר מבשרי‘. צוהר מגדל השן נפתח כדי לענות, אך
התשובה שלילית: ’לא, אין זו אותה שחיטה. אין זו אותה קדרה, ולא
אותו בשר. לא נתפלל יחד ולא נאכל יחד. ...
מגדלי השן מגיפים את תריסיהם ומורידים את מסכיהם, ורק יהודי
האוהלים מדברים ומשוחחים.
מי הם בכלל יהודי האוהלים האלה, שאין להם אפילו מגדלים? באיזה
זכות הם מדברים? האם הם נשענים על סמכות רבנית כלשהי?
חכם אברהם חזן, תרגום תדפיס בצרפתית. בתוך אבינעם רוזנק, בין אשכנז לצפון אפריקה: הלכה,
מטא-הלכה וחינוך בכתביו של הרב אברהם חזן, בתוך פעמים: רבעון לחקר קהילות ישראל במזרח,
(2007)
, תשס"ז
109
חוברת
( נולד בעיירה טיראט שבאלג‘יריה. למד בישיבת ’עץ
1920-2003)
חכם אברהם חזן
( הוסמך לרבנות ושימש רב העיירה
1939)
חיים‘ בערים אוראן ואלג‘יר. בשנת תרצ“ט
ג‘ריוויל והעיר סעידה. בעת מלחמת העולם השנייה, גויס לצבא הצרפתי. עם סיום
( עבר
1961)
המלחמה שימש כרב הראשי של צבא צרפת במרוקו. בשנת תשכ“א
( עלה עם משפחתו
1968)
לשטרסבורג, ושם כיהן כרב צבאי של מחוז אלזאס. בשנת תשכ“ח
( היה לרב הראשי של המשטרה, משמר הגבול ושירות בתי
1970)
לארץ ישראל. בשנת תש“ל
( ונטמן בירושלים. בחיבוריו: ’יום כיפור- מלחמה
2003)
הסוהר. נפטר ביום כ“ג ניסן תשס“ג
ותפילה‘, שפורסם בשפה הצרפתית.
29
•
עמוד